Passa ai contenuti principali

TIPS FOR STAYCATION ACTIVITIES

Sometimes happens that you must to work during all summer while most of your friends have great plans for their holidays, but I was reading a nice article about 50 things to d during summer, well if you are a family with kids try to copy every single thing, while if you are a couple or you are going to have a sort of staycation, you can copy only some...for example here personal ist of things I'm going to do during my stay sort of staycation.


  • Design a coloring book: if yu go into bookshop now there are a lot of this kind of books but I would like to draw a little bit more so I'm thinking to create one directly by myself
  • Create scrapbook: is true I am going to have a sort of staycation with some day trips, but I am going to create a sort of diary of this summer, I've noticed during my work as nanny that diy helps me to keep calm and relaxed
  • Drawing: I'm going to drawing more plus I am working on some projects, is a long time that I don't use my pencil for my drawings and I need, drawing helps me to keep calm as diy and cooking...I know I am a little bit weird.
  • Take a trip to library: Being an avid reader I love library but to be honest at 100% in my hometown it offers only old romances and books for college courses so if I want to read Pride & prejudice,I can find here while if I want to read Techbitch I need to buy, but this summer I am going to discover a new room into library dvd-movies sections probably it has great dvds and I'm going to discover it, plus air conditioning and great cafe with a terrace is a plus:P
  • Go for a Hike-Have a picnic: Great activity for family, couple and group of friends, you'll enjoy do gym together and inthe end you'll have a great picnic surrounded by amazing landscapes
  • Travel the world without leaving home: well last December I wanted to travel for New year eve but then I worked, my friend too and I didn't want travel alone so I've bought a book with hundreds of suggestions for trips directly from your couch, you can also organize a brunch/lunch/happy hour/ dinner on a theme (tex-mex/chinese/japanese/greek/bbq & co.)

Have you noticed that almost all tips are free or extremely cheap, what I can suggest is to forget to watch "what time is", smile and  you'll enjoy your staycation


Commenti

Post popolari in questo blog

VALERIO'S INTERVIEW

Era da un pò che mi frullava in testa l'idea di intervistare amici di blog e amici di altri campi e, tenere queste interviste almeno una volta al mese. Ho iniziato con Silvia (la sua intervista qui) ed ora è il turno di Valerio, ragazzo affascinante e simpatico (dico io) con qualche capello bianco (dice lui), ora noi è da Febbraio che proviamo a organizzarci per un caffè ma ancora non ci siamo riusciti, così se all'inizio pensavo di fare questa intervista di fronte ad una tazza di caffè reale, per ora ce lo prendiamo virtualmente...Valerio è stato carinissimo e disponibile, nonostante i suoi miliardi di impegni...ovviamente in rosso i miei commenti
Iniziamo con l'intervista:
Presentati (nome, data di nascita, professione,studi passioni, hobbies) Mi chiamo Valerio Chibbaro, nato a Roma il 08/08/1982 e tra poco compirò ben 35 anni.  Quindi mi tocca farti un regalo che ti darò ...uhm...boh...a Natale?Dai dai che l'uomo acquista in fascino con età e capelli grigi, George Clone…

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

BABALUCCIA'S INTERVIEW

Continuo con la mia serie di interviste ad amici di blog, ho iniziato con l'intervista di Silvia per poi passare a Valerio ed ora mi oriento nuovamente sulla moda intervistando Babaluccia. ho scoperto il suo blog da un commento su un altro mi era piaciuto il nome e sono andata a spulciare poi le ho spedito una email con la proposta dell'intervista e lei è stata carinissima, ecco qui il risultato -ovviamente le foto le ho copiate dal suo blog-ieri lo ho riletto e mi sembrava mancasse qualcosa, ovvero i miei commenti accanto(in rosso):P quindi ho modificato il post spero vi piaccia:D
Presentati ai lettori

Ciao sono Babaluccia una donna italiana con la moda nelle vene , anche se a questa mia debolezza sono riuscita a dedicarmi solo nella seconda parte della mia vita dopo aver lasciato un lavoro da imprenditrice e aver trovato un pò di leggerezza nella mia vita impegnata e soffocata. La moda e tutto ciò che la circonda è un espressione artistica che ha bisogno di un’anima libera per…