Passa ai contenuti principali

MY PERSONAL TRAVEL WHISHLIST

As I've said this 2015 I am going to travel a little bit more, but for this two first months of new year my work schedules is been very busy, so for the moment I've only planned some place I whish to visit during the year.

MILAN-Honestly I visited in 2009 and during that week end there was rain so I didn't had a good immpression about this city, but most friends that visited it with sun and from some blog post I said to myself that maybe Ic ould visit it a second time, plus this year thiss city will host a great event EXPO2015.
MODENA-Is near Bologna, and in this city live one of my friend, we say each year that we would must to do a holiday together, but unluckily we never been able now this year could be combo our work schedule and plan a good holiday. Plus I am going to visit him, maybe when in the city there is interesting art expo or something similar.
ISCHIA-ok I've spent years of summer christian camps in Forio d'ischia and here I knew my friend that lives in Modena, this year we're going to spend at least a week end here to remind our teens:P
CAPRI-also if it is in front of Ischia I never visited it and this year I am going to spend at least one day as tourist into this lovely little island.
ROMA-well this is a place that I visit quiet often because here is living and studying my friend Noemi, now she will move for 3 months in Wisconsin, so I am going to came back in Rome in the end of May for a day only for girls...usually we have good meal followed by great conversations and tons of laughs!
SAN CANDIDO- This is an amazing town in the north of Italy that I discovered watching tv, I felt in love with a lake, so I did several reasearches and I said that I would like to visit it during summer
Aren't amazing these landscapes?

PARIS-I visited twin cheap soster, Lyon, in the summer of 2009 and honestly without speaking french is been very hard understand and ask something, so I said to myself that next time I'd visit France I needed to study some french to have some conversation.
KOS/GREECE: ok this is my destination's dream from the last years but I still haven't opportunity to do this holiday. My dream is to spend an entire month here!



Commenti

Post popolari in questo blog

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

VALERIO'S INTERVIEW

Era da un pò che mi frullava in testa l'idea di intervistare amici di blog e amici di altri campi e, tenere queste interviste almeno una volta al mese. Ho iniziato con Silvia (la sua intervista qui) ed ora è il turno di Valerio, ragazzo affascinante e simpatico (dico io) con qualche capello bianco (dice lui), ora noi è da Febbraio che proviamo a organizzarci per un caffè ma ancora non ci siamo riusciti, così se all'inizio pensavo di fare questa intervista di fronte ad una tazza di caffè reale, per ora ce lo prendiamo virtualmente...Valerio è stato carinissimo e disponibile, nonostante i suoi miliardi di impegni...ovviamente in rosso i miei commenti
Iniziamo con l'intervista:
Presentati (nome, data di nascita, professione,studi passioni, hobbies) Mi chiamo Valerio Chibbaro, nato a Roma il 08/08/1982 e tra poco compirò ben 35 anni.  Quindi mi tocca farti un regalo che ti darò ...uhm...boh...a Natale?Dai dai che l'uomo acquista in fascino con età e capelli grigi, George Clone…

SILVIA'S INTERVIEW

E' da un pò che ci penso vorrei intervistare alcuni dei blogger che mi piacciono e quindi questa è la prima intervista di una piccola serie... Oggi facciamo due chiacchiere virtuali con Silvia di S in Fashion Avenue (in rosso i miei commenti e le foto le ho "rubate" dal suo instagram:P)

Allora iniziamo, presentati:
Allora eccomi con le domande, cercherò di esser il più possibile stringata, anche se come ormai saprai non ho il dono della sintesi. Mi chiamo Silvia Negretti e vivo a Roma(io ormai sono innamorata di questa meravigliosa città e ora che so che abiti in un complesso tipo Merlose Place prima o poi mi autoinvito a casa tua per nuotare:P), ho un’infinità di hobbies, quindi citerò solo quelli che pratico più frequentemente: sport, disegno (ho una laurea in fashion design ed anche fatto dei lavoro come illustratrice di moda per alcune riviste)-trovo che sia un lavoro fighissimo-, viaggi, fotografia, lettura, danza, shopping (ovviamente ^^), una passione per animali, f…