Passa ai contenuti principali

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

From this monday my finances will be more easy instead august cause I hacve a new job from home that gives me a weekly aycheck and knowing the weekly amount, is more easy decide the weekly budget (savings included)...
AS I wrote some posts ago, now I am handling 3 jobs, sometimes is tiring but it is a time investment for my life goals, and I am still working on having a good work/social life balance.
I am studying well my closet because probably I'll wear pajamas every morning in front of pc and real clothes in the afternoon and week end, but working in the cafe and working as nanny, means that "my uniform" will be sneakers, jeans and shirt...but I also have a couple of occasions that requires "casual/elegant" dresses, honestly I am totally in love for a red lace dress into H&M shop but I am still unsure if I want to buy or not...
I'm reading books I've bought during summer and also if I had a lazy august I still haven't finish read them, so I am doing a list of things to do during this autumn.


  • The most I've spent this past week was on: a couple pair of jeans that I ordered from Bonprix catalogue, plus I've spent €20 for my monthly magazines (italian and foreign)- Iknow I could use web but read touching real magazines is a complete different feelings and I don't need to stay connect if I want to read.
  • Today I feel Good towards money because having a weekly paycheck I am sure to have the opportunity to do a good budgeting work without cancelling nothing, but only choosing low cost version
  • Money can't buy happiness. One free thing I did last week that make me happy was: honestly is my work as nanny and for the fact that since I started tv is almost always banned from our afternoon (also inrainy days).
  • I will consider this week a succcess if I will be able to plan and do decluttering of some areas: room, desk,bookshelves and I've also found some DIY projects that will help me in this mission
  • The high of my week: this sunday morning where my friends accepted to stay at luch with all the church's community, considering that she says that is atheist, is been a good think that she accepted and she had a great time with us...small steps can do the difference





Commenti

Posta un commento

Post popolari in questo blog

VALERIO'S INTERVIEW

Era da un pò che mi frullava in testa l'idea di intervistare amici di blog e amici di altri campi e, tenere queste interviste almeno una volta al mese. Ho iniziato con Silvia (la sua intervista qui) ed ora è il turno di Valerio, ragazzo affascinante e simpatico (dico io) con qualche capello bianco (dice lui), ora noi è da Febbraio che proviamo a organizzarci per un caffè ma ancora non ci siamo riusciti, così se all'inizio pensavo di fare questa intervista di fronte ad una tazza di caffè reale, per ora ce lo prendiamo virtualmente...Valerio è stato carinissimo e disponibile, nonostante i suoi miliardi di impegni...ovviamente in rosso i miei commenti
Iniziamo con l'intervista:
Presentati (nome, data di nascita, professione,studi passioni, hobbies) Mi chiamo Valerio Chibbaro, nato a Roma il 08/08/1982 e tra poco compirò ben 35 anni.  Quindi mi tocca farti un regalo che ti darò ...uhm...boh...a Natale?Dai dai che l'uomo acquista in fascino con età e capelli grigi, George Clone…

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

BABALUCCIA'S INTERVIEW

Continuo con la mia serie di interviste ad amici di blog, ho iniziato con l'intervista di Silvia per poi passare a Valerio ed ora mi oriento nuovamente sulla moda intervistando Babaluccia. ho scoperto il suo blog da un commento su un altro mi era piaciuto il nome e sono andata a spulciare poi le ho spedito una email con la proposta dell'intervista e lei è stata carinissima, ecco qui il risultato -ovviamente le foto le ho copiate dal suo blog-ieri lo ho riletto e mi sembrava mancasse qualcosa, ovvero i miei commenti accanto(in rosso):P quindi ho modificato il post spero vi piaccia:D
Presentati ai lettori

Ciao sono Babaluccia una donna italiana con la moda nelle vene , anche se a questa mia debolezza sono riuscita a dedicarmi solo nella seconda parte della mia vita dopo aver lasciato un lavoro da imprenditrice e aver trovato un pò di leggerezza nella mia vita impegnata e soffocata. La moda e tutto ciò che la circonda è un espressione artistica che ha bisogno di un’anima libera per…