Passa ai contenuti principali

TO DO LIST FOR THE WEEK

This morning I wake up at normal time, tok my calculator, paper and pensil, I tried to use pens at first time but I did a lot of corrections, I am underrstanding which areas I can plan better to have a better budget, also if I am became quiet good with spending habits, usually I don't ovespend and in the end of the week I still have money inside wallet, at the beginning of budget I ovespent and no money in the wallet, now more, but yes I still have a social life and do a lot of interesting things...I don't know why but most people think that you can have fun only if you pay for---completely disagree---

Weather is not so good this morning, sky is grey and probably will rain soon but I am going to do a lot of things at home considering that most of my friends are working in the hours I'd be free, well I'll spend wuality time together with parents!!!


Yesterday I also decide for some things that I absoloute must to do this week:

HOUSEWORKS:

  • clean and reaorganize second desk of my room
  • reorganize the boks, deciding which to gift and which to keep
  • clean windows
  • reorganize my parents wardrobe, looking for what to keep and what to donate to charity
KITCHEN:
  • reorganizer the cabinets
  • week menu planning
  • list of grocery shopping for the week
  • eat healty, seasonal, tasty
BATHROOM:
  • reorganize every section of it, probably I'll must to buy some little boxes to have more organized spaces
Then tomorrow there is weekly flea market and considering that probably I visit it twice in my entire life, I am going to go here tomorrow morning seing fashion items, home decor, veggies and fruit and do a long walk (yep I am going to don't use car this week I force to myself to think about good gym will gift me great and toned legs, plus I like walking-hoping that will there be sun)

Maybe it is not so long for many person, honestly I know women that loves do houseworks while I don't love so much, I love cook but unluckily dishes don't wash by themself... I know that a house must to be clean and usually I try to plan also housework but in some period I am so busy with work 7 days that when I am free I do all that I planned all at once-that isn't so good- so I am trying to be more organized trying to do once per month big cleaning and then little daily tasks...

I like to read Good housekeeping UK and the blog honey we're home maybe because  there is a part of me that would likeot be the ideal woman with good work and a perfect clean and very well organized home but to be honest at 100% I am perfectly imperfect!!!

Commenti

Post popolari in questo blog

VALERIO'S INTERVIEW

Era da un pò che mi frullava in testa l'idea di intervistare amici di blog e amici di altri campi e, tenere queste interviste almeno una volta al mese. Ho iniziato con Silvia (la sua intervista qui) ed ora è il turno di Valerio, ragazzo affascinante e simpatico (dico io) con qualche capello bianco (dice lui), ora noi è da Febbraio che proviamo a organizzarci per un caffè ma ancora non ci siamo riusciti, così se all'inizio pensavo di fare questa intervista di fronte ad una tazza di caffè reale, per ora ce lo prendiamo virtualmente...Valerio è stato carinissimo e disponibile, nonostante i suoi miliardi di impegni...ovviamente in rosso i miei commenti
Iniziamo con l'intervista:
Presentati (nome, data di nascita, professione,studi passioni, hobbies) Mi chiamo Valerio Chibbaro, nato a Roma il 08/08/1982 e tra poco compirò ben 35 anni.  Quindi mi tocca farti un regalo che ti darò ...uhm...boh...a Natale?Dai dai che l'uomo acquista in fascino con età e capelli grigi, George Clone…

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

BABALUCCIA'S INTERVIEW

Continuo con la mia serie di interviste ad amici di blog, ho iniziato con l'intervista di Silvia per poi passare a Valerio ed ora mi oriento nuovamente sulla moda intervistando Babaluccia. ho scoperto il suo blog da un commento su un altro mi era piaciuto il nome e sono andata a spulciare poi le ho spedito una email con la proposta dell'intervista e lei è stata carinissima, ecco qui il risultato -ovviamente le foto le ho copiate dal suo blog-ieri lo ho riletto e mi sembrava mancasse qualcosa, ovvero i miei commenti accanto(in rosso):P quindi ho modificato il post spero vi piaccia:D
Presentati ai lettori

Ciao sono Babaluccia una donna italiana con la moda nelle vene , anche se a questa mia debolezza sono riuscita a dedicarmi solo nella seconda parte della mia vita dopo aver lasciato un lavoro da imprenditrice e aver trovato un pò di leggerezza nella mia vita impegnata e soffocata. La moda e tutto ciò che la circonda è un espressione artistica che ha bisogno di un’anima libera per…