Passa ai contenuti principali

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

This morning I wake up later than usual, but my body needed soe relax after a very busy week end in the cafe, however I went to bank to deposit some money, I gifted myself with a big cup of cappuccino and I met some ex collegues in the centre, but luckily there was the sun-unluckily it i disappearing right now and sky is becaming really grey- I hope it will not rain so I'll be able to go in the park with parents ansd research all together ASPARAGUS, yep now is easy find some of them.

CAr I used only in the week end for the other day or foots or bus and I really happy about it, exercise for me and help for the enviroment...I did dog sitting and I had some business meetings and I have other in this week also if I'd like also to visit EXPOCASA that is a expo show about home, home furntures and home decor...I have a passion for real estate and homes!!!

Spending habits, I am been quiet good, apart normal bills, I didn't buy new items, the only money I've spent are been on coffeee with firends -I now that with chat and virtual world you can talk but for me is different and a lot better a real conversation in front a coffe with a real person, but with friends that live really far web is a real help- and on newspaper, plus I ent to cinema to watch The Lego Movie, I am not be able to spend a lot and I'm still looking for other side hustles that helps me to save more...


  • The most I've spent this past week was on: coffees, newspapers nothing a lot expensive but hoonestly money spent on coffeee together quality time with friends are a really good investment!!!
  • Today I feel good towards money: because I didn't overspend, bank balance is not so bad and in the week I'll receive some payments, so I need only to keep to loook and follow the budget I planned.
  • Money can't buy happiness One free thing I did last week that made me happy was: spend time with my pregnat friend in her new house near oive's trees and looking for asparagus, spring is in the air!!!
  • I will consider this week a success If I'll do at least twice gym session in the park, I am becaming more active, during winter I am quiet lazy when spring is arriving I became really active!!!
  • What I am looking for this week: a day out with my friend visitn g some city near and hopefully a visit into EXPOCASA...

Commenti

Post popolari in questo blog

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

VALERIO'S INTERVIEW

Era da un pò che mi frullava in testa l'idea di intervistare amici di blog e amici di altri campi e, tenere queste interviste almeno una volta al mese. Ho iniziato con Silvia (la sua intervista qui) ed ora è il turno di Valerio, ragazzo affascinante e simpatico (dico io) con qualche capello bianco (dice lui), ora noi è da Febbraio che proviamo a organizzarci per un caffè ma ancora non ci siamo riusciti, così se all'inizio pensavo di fare questa intervista di fronte ad una tazza di caffè reale, per ora ce lo prendiamo virtualmente...Valerio è stato carinissimo e disponibile, nonostante i suoi miliardi di impegni...ovviamente in rosso i miei commenti
Iniziamo con l'intervista:
Presentati (nome, data di nascita, professione,studi passioni, hobbies) Mi chiamo Valerio Chibbaro, nato a Roma il 08/08/1982 e tra poco compirò ben 35 anni.  Quindi mi tocca farti un regalo che ti darò ...uhm...boh...a Natale?Dai dai che l'uomo acquista in fascino con età e capelli grigi, George Clone…

SILVIA'S INTERVIEW

E' da un pò che ci penso vorrei intervistare alcuni dei blogger che mi piacciono e quindi questa è la prima intervista di una piccola serie... Oggi facciamo due chiacchiere virtuali con Silvia di S in Fashion Avenue (in rosso i miei commenti e le foto le ho "rubate" dal suo instagram:P)

Allora iniziamo, presentati:
Allora eccomi con le domande, cercherò di esser il più possibile stringata, anche se come ormai saprai non ho il dono della sintesi. Mi chiamo Silvia Negretti e vivo a Roma(io ormai sono innamorata di questa meravigliosa città e ora che so che abiti in un complesso tipo Merlose Place prima o poi mi autoinvito a casa tua per nuotare:P), ho un’infinità di hobbies, quindi citerò solo quelli che pratico più frequentemente: sport, disegno (ho una laurea in fashion design ed anche fatto dei lavoro come illustratrice di moda per alcune riviste)-trovo che sia un lavoro fighissimo-, viaggi, fotografia, lettura, danza, shopping (ovviamente ^^), una passione per animali, f…