Passa ai contenuti principali

CHARITY ORGANIZATION: COMPASSION

I think I already wrote something about it, but I want to write another time about it, I choose it after several years that my mum already adopted a little girl from India (long distance adoption); Then she received a letter with a photo of a girl from Kenya that was looking for a sponsor and she asked if I knew someone interested...


...well I said ok I'll ask but after a couple of hours I said I'll adopt her, basically with monthly amount that is €26 (less of a daily coffee in a cafe), I'll help her and her family, her studies, her healt...with this small amount, plus I am secure because I receive letter from her 3-4 times per year (also if I'd like to try to write one letter per month to her), I receive a magazines with all projects the organizations achieved or is achieving... plus being a christian organizasion I am really really secure about everything...


...When I talked about it with some friends of mine they said me that weren't sure where money goes, I said here you have all information you can go on website to keep informed, you receive monthly magaazine and all informations directly from "your" kid... And most of time I tried also to compare prices between monthly compassion amount and a normal dinner in a restaurant or other things...for example:


  • fuel costs a lot more of €26
  • a dinner in a restaurant cost on average €26, but price could increase easily
  • a month of coffe in the cafe cost circa €30 and considering that people buy 2 cffe per day amount is €60
  • branded tshirt cost a lot more than €26

I could continue also about shopping and more but if you rinounce to one coffee you have enough money to help others, a smoker doen't think about price of cigarettes but smoking less healt and wallet will thanks a lot!!!


AS the image says Smart small, think big, because with this small amount you and your friend coul made a big big difference in their life!!!

Commenti

Post popolari in questo blog

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

VALERIO'S INTERVIEW

Era da un pò che mi frullava in testa l'idea di intervistare amici di blog e amici di altri campi e, tenere queste interviste almeno una volta al mese. Ho iniziato con Silvia (la sua intervista qui) ed ora è il turno di Valerio, ragazzo affascinante e simpatico (dico io) con qualche capello bianco (dice lui), ora noi è da Febbraio che proviamo a organizzarci per un caffè ma ancora non ci siamo riusciti, così se all'inizio pensavo di fare questa intervista di fronte ad una tazza di caffè reale, per ora ce lo prendiamo virtualmente...Valerio è stato carinissimo e disponibile, nonostante i suoi miliardi di impegni...ovviamente in rosso i miei commenti
Iniziamo con l'intervista:
Presentati (nome, data di nascita, professione,studi passioni, hobbies) Mi chiamo Valerio Chibbaro, nato a Roma il 08/08/1982 e tra poco compirò ben 35 anni.  Quindi mi tocca farti un regalo che ti darò ...uhm...boh...a Natale?Dai dai che l'uomo acquista in fascino con età e capelli grigi, George Clone…

SILVIA'S INTERVIEW

E' da un pò che ci penso vorrei intervistare alcuni dei blogger che mi piacciono e quindi questa è la prima intervista di una piccola serie... Oggi facciamo due chiacchiere virtuali con Silvia di S in Fashion Avenue (in rosso i miei commenti e le foto le ho "rubate" dal suo instagram:P)

Allora iniziamo, presentati:
Allora eccomi con le domande, cercherò di esser il più possibile stringata, anche se come ormai saprai non ho il dono della sintesi. Mi chiamo Silvia Negretti e vivo a Roma(io ormai sono innamorata di questa meravigliosa città e ora che so che abiti in un complesso tipo Merlose Place prima o poi mi autoinvito a casa tua per nuotare:P), ho un’infinità di hobbies, quindi citerò solo quelli che pratico più frequentemente: sport, disegno (ho una laurea in fashion design ed anche fatto dei lavoro come illustratrice di moda per alcune riviste)-trovo che sia un lavoro fighissimo-, viaggi, fotografia, lettura, danza, shopping (ovviamente ^^), una passione per animali, f…