Passa ai contenuti principali

SHOPPING TIME



I am into a decluttering moment, I’ve started from my books, then I’ll select bijoux and then I will choose other cloche to donate, I’m trying top plan  good events that have  charity goal and in this month I am going to send out letters to my friend Natalya and my long distant adoption..


I’ve spent 19,90 to replace my old broke bag, it is a model similar to expensive bag but is so nice know that I paid a lot less than a fortune:P

I am still looking for nice pair of boots, I must to say for a curvy girl isn’’t an easy affair, however for the moment I am using fake uggs, are so warmy

I've changed my bed and mattress after almost 20 years of services, now I have a new one that I love and where I sleep very very well.

I've spent €111 for dentist appoitntment and believe me now that I don't have pain in my mouth dentist worthed every single cent I've spent and tooths are investment for healt!

I've bought a romance about love story between a vegan guy and a woman that stops to eat fish, meat & co,it is been a lovely reading, now i'm reading last Madeline Wickham  book.

I'm going to repair a pair of shoes and put into trash bag that pair that are too old and dameged to be repaired.

I'm treating myself with a breakfast in the cafe every saturday morning for the other day I tend to accept invite only from colleagues so I know that I am not alone and honestly first coffee of the morning at home has a different taste, better of everything, it is my essential needed of every morning.

I'm trying to save more and spend a lot less (I'm into decluttering, frugal and savvy month), buying only necessary and into fashion side I have an approved shopping list and fro the moment I'm following this list very strictly.

Commenti

Post popolari in questo blog

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

SILVIA'S INTERVIEW

E' da un pò che ci penso vorrei intervistare alcuni dei blogger che mi piacciono e quindi questa è la prima intervista di una piccola serie... Oggi facciamo due chiacchiere virtuali con Silvia di S in Fashion Avenue (in rosso i miei commenti e le foto le ho "rubate" dal suo instagram:P)

Allora iniziamo, presentati:
Allora eccomi con le domande, cercherò di esser il più possibile stringata, anche se come ormai saprai non ho il dono della sintesi. Mi chiamo Silvia Negretti e vivo a Roma(io ormai sono innamorata di questa meravigliosa città e ora che so che abiti in un complesso tipo Merlose Place prima o poi mi autoinvito a casa tua per nuotare:P), ho un’infinità di hobbies, quindi citerò solo quelli che pratico più frequentemente: sport, disegno (ho una laurea in fashion design ed anche fatto dei lavoro come illustratrice di moda per alcune riviste)-trovo che sia un lavoro fighissimo-, viaggi, fotografia, lettura, danza, shopping (ovviamente ^^), una passione per animali, f…

HAPPY MIND

Qualche mese fa entrando in libreria ho notato un sacco di libri dedicati allo stile "felice" del Nord Europa, ho voluto sfogliare un libro Hygge, ma ammetto di NON averlo voluto comprare anche perchè è già da un pò che ho deciso di voler guardare il bicchiere mezzo pieno ed ho fatto mia la frase " un sorriso costa meno dell'elettricità ma fa altrettanta luce"  ma volendo cercare sul web alla parola mindfulness ecco cosa si trova: Mindfulness è la traduzione di "sati" che in lingua pali, il linguaggio utilizzato dal Buddha per i suoi insegnamenti, significa essenzialmente consapevolezzaattenzione, attenzione sollecita. Queste qualità dell'essere possono venire coltivate attraverso la meditazione. Nella tradizione buddhista la samma sati (retta consapevolezza) è una delle vie del Nobile Ottuplice Sentiero, l'ultima delle Quattro Nobili Verità. La moderna mindfulness è una tecnica psicologica basata su questa e altre tradizioni meditative. Desc…