Passa ai contenuti principali

BUDGET IS IMPORTANT



When you are on a budget or you understood that is the moment to have one, you’d must to spend a amount of nights at home, so you can understand better yourself and your feeling during shopping, maybe most shopping habit are wrong and is never too late to change them.


I was talking with a friend of mine that does shopping and buy a good amount of items quiet regularly, so talking she admitted that she like shopping because it is a way to fill loneliness, same thing to hang out almost every night eating out (buy food, eat in fancy local could be worst spending habit)… so I suggest to track your expenses daily and have a journal where you’ll write every time you’ll have impulse to buy and which feelings you have in that exactly moment.


Yes at the beginning it could be very boring moment but then I believe you’ll love spend time at home, you'll like to use your creativity to prepare nice meals, reading that book you've bought long time ago but you didn't read yet, last but not least only true friends will stay on your side and will help you in this process, fake friends magically disappear when you stop to open your wallet always!


 I did the same and I understood which bad feelings I had during shopping moments, then I thought about my brother’s friends and mine. Usually my brother’s friend organize dinner into their home, while me and my friends choose local, low cost but we eat into locals…but me and my friend Claudia are going to organize a lunch/dinner at home once per month.

Money saved from this kind of shopping ban could be used to do something that we’ll love like cooking course, wine testing course, kayak adventure..yes these things aren’t free but you’re not buying an item you are going to have and EXPERIENCE and it is a little bit different.


Last summer I discovered a nice tv program with Gail Vaz-Oxlade where she teaches to “Princess”, how to have a budget and became debt free, it is lovely and I still remember an episode where the young Princess had some trials to achieve and the last was the most hard for her, spending nights at home, for a person that hang out every day is not easy change completely, but hei is never too late to change your wrong habits and build new good for your present and your future!!!

Commenti

Post popolari in questo blog

VALERIO'S INTERVIEW

Era da un pò che mi frullava in testa l'idea di intervistare amici di blog e amici di altri campi e, tenere queste interviste almeno una volta al mese. Ho iniziato con Silvia (la sua intervista qui) ed ora è il turno di Valerio, ragazzo affascinante e simpatico (dico io) con qualche capello bianco (dice lui), ora noi è da Febbraio che proviamo a organizzarci per un caffè ma ancora non ci siamo riusciti, così se all'inizio pensavo di fare questa intervista di fronte ad una tazza di caffè reale, per ora ce lo prendiamo virtualmente...Valerio è stato carinissimo e disponibile, nonostante i suoi miliardi di impegni...ovviamente in rosso i miei commenti
Iniziamo con l'intervista:
Presentati (nome, data di nascita, professione,studi passioni, hobbies) Mi chiamo Valerio Chibbaro, nato a Roma il 08/08/1982 e tra poco compirò ben 35 anni.  Quindi mi tocca farti un regalo che ti darò ...uhm...boh...a Natale?Dai dai che l'uomo acquista in fascino con età e capelli grigi, George Clone…

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

INTERVIEW: UN GIOIELLO DI RAGAZZO

Sto preparando diverse interviste per il blog, di amici e persone che ho trovato interessanti ed ho voluto approfondire la conoscenza, perchè ammettiamolo spesso anche se non ci si conosce personalmente attraverso commenti su commenti si scoprono un sacco di affinità...ora mi sto concentrando su lavori e scelte di vita (se non avete letto l'intervista di Lucia fatelo ora cliccando QUI ) particolari...ad esempio questa intervista è nata a forza di guardare le sue creazioni...oh son pur sempre donna e mi piacciono le cose belle in più ho una passione per gli anelli e Paco fa creazioni bellissime...della serie io sbavo ad ogni singola foto nuova e devo decidere cosa auto-regalarmi per Natale...un ragazzo giovane di grande talento e secondo me pure simpatico, pur non conoscendolo personalmente la sua faccia mi ispira simpatia...allora gli ho spedito una email o meglio una serie di domande tramite FB e vi giuro solo nel leggere le risposte ho sorriso tantissimo...ovviamente in rosso tr…