Passa ai contenuti principali

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

This past week is been as usual, I had time for myself and also time to have my weekly date, infact I've spent a saturday afternoon with my friend Valeria and her daughter Sophia that I consider a unofficial nephew we spent time walking in their garden searching asparagus. I found 200 gr of them and considering that into grocery their cost is €20 per kilos it is been a great deal:P

I'm still reading book "How to be single" by Liz Tuccillo and at the same time I'm reading some chapter of Sex & the city and the philosophy, I'm still on Tisanoreica's diet... I hava 4 weeks of strict diet and then 2 more soft diet but I know that my finances will need some help because I must to admit Tisanoreica's diet and products aren't cheap...but I' m happy becaus eI am eating healty, I'm losing weight and my skin glows...but for products cost I'm going to search and find new side hustle jobs!

There is a thing that I would like to do but I still haven't find time to do is biking, but this weekend if I don't have work's appointments I'm going to use it to go to work. I would like to add some gym into my healty routine!


  • The most I've spent this past week was on: Tisanoreica's products, I'm sure it will the most expense for the month and for the next weeks, lucckily I understood which are my favorites products and I am going to buy them.
  • Today I feel quiet nervous towards money because I''m spending a quiet amount of money fro this diet and I am quiet sure I'll need to intack my cushions so I'm looking for extra income to save more and don't touch savings.
  • Money can't buy happiness. One free thing i did last week that make me happy was: spending time with my friend and her daughter, afternoon of relax.
  • I will consider this week a success if I will be able to send out 2 important letter for 2 different personal projects.
  • Book of the week: Sex & the city and the philosophy, yep with this fiction women learnt a lot of things and there is always the opportunity to learn some new!!!


Commenti

Post popolari in questo blog

MY MONEY WEEKLY CHECK UP

HAPPY MIND

Qualche mese fa entrando in libreria ho notato un sacco di libri dedicati allo stile "felice" del Nord Europa, ho voluto sfogliare un libro Hygge, ma ammetto di NON averlo voluto comprare anche perchè è già da un pò che ho deciso di voler guardare il bicchiere mezzo pieno ed ho fatto mia la frase " un sorriso costa meno dell'elettricità ma fa altrettanta luce"  ma volendo cercare sul web alla parola mindfulness ecco cosa si trova: Mindfulness è la traduzione di "sati" che in lingua pali, il linguaggio utilizzato dal Buddha per i suoi insegnamenti, significa essenzialmente consapevolezzaattenzione, attenzione sollecita. Queste qualità dell'essere possono venire coltivate attraverso la meditazione. Nella tradizione buddhista la samma sati (retta consapevolezza) è una delle vie del Nobile Ottuplice Sentiero, l'ultima delle Quattro Nobili Verità. La moderna mindfulness è una tecnica psicologica basata su questa e altre tradizioni meditative. Desc…

SANREMO SECONDA SERATA: PARLIAMO DI LOOK

Qest'anno ho deciso di guardarlo ma arrivo ad un certo punto ed il sonno vince però con rai replay vedo quello che mi sono persa e in alcuni casi devo dire meno male...
Iniziamo a parlare del look di Carlo Conti e la scelta migliore rispetto alla prima sera, oddio qualunque giacca scura sarebbe stata meglio di quella "da vecchio" della prima sera....comunque si inizia con le nuove proposte e lo devo dire ho una profonda invidia per i capelli di Marianne Mirage, che ha scelto un look molto bello ed elegante, la canzone è anche molto bella e secondo me avrà successo (e prima l'hanno passata in radio un paio di volte), Francesco Guasti e ok lo devo dire io ho un debole per gli uomini con la barbetta ma qui si esagera però il look non mi dispiace per niente e la canzone...si mi è piaciuta, gran bel timbro vocale il ragazzo, il terzo ad esibirsi è Braschi, giovane carino con la faccia da bravo ragazzo, canzone carina ed orecchiabile ma se devo dire se mi è piaciuta o meno,…